ایران خودرو در اواخر عمر باردو، ویژگیهایی مانند چراغ مهشکن عقب و به همراه رفلکتور عقب، چراغ راهنمای جانبی، کمربند ایمنی سه نقطهای (که قبلا دو نقطهای بود)، ضربهگیر دربها (برای افزایش ایمنی سرنشینان در تصادف از بغل) و همچنین دسته برفپاککن جدید را نیز به این خودرو اضافه کرد. تولید وانت باردو نهایتا تا سال 1393 و پیش از جایگزین شدن با وانت آریسان، در کارخانه ایران خودرو ادامه داشت.
در بررسی سیستم ترمز پیکان وانت، کارشناس فنی مسئول بررسی و ارزیابی عملکرد کامل اجزای مرتبط با ترمز است که این امر شامل عناصری نظیر دیسکها، صفحهها، سیلندرها، لولهها، خطوط ترمز، مکانیزم لغزش و بسترهای ترمزی میشود. کارشناس با استفاده از ابزارها و تجهیزات ضروری نظیر سنسورهای ترمز و دستگاههای تشخیصی، سیستم ترمز را بررسی کرده و نشتیهای هوا یا روغن، نشتیهای ممکن در خطوط ترمز، وضعیت میزان سایش صفحهها و دیسکها، عملکرد سیستم فشارها و هماهنگی بین اجزا را بررسی میکند.
اگر کارشناس نشتی یا خرابی را در سیستم ترمز شناسایی کند، تعمیر و تعویض قطعات معیوب را پیشنهاد میدهد. همچنین، تنظیم دوباره سیستم ترمز و چک کردن سطح مایع ترمز نیز بخشی از وظایف کارشناسی فنی سیستم ترمز پیکان وانت است.